Μία σύντομη ιστορία ενός θρυλικού δημιουργού
Ο Go Nagai (με κανονικό όνομα το Kiyoshi Nagai) είναι ένας από τους σημαντικότερους και πιο πρωτοποριακούς καλλιτέχνες στην ιστορία των manga, έχοντας επηρρεάσει όσο ελάχιστοι τη μορφή και την εξέλιξη που έχουν τα ιαπωνικά comics μέχρι τις ημέρες μας. Γεννημένος το 1945 και ξεκινώντας τη μεγάλη καριέρα του το 1967 μετά από μία σοβαρή κρίση διάρροιας (!) που φαινόταν οτι θα του στοιχίσει τη ζωή του, ο Nagai θέλησε μέσω των manga να αφήσει ένα αποτύπωμα, μία απόδειξη οτι κάτι έκανε στη ζωή του, σε περίπτωση που πέθαινε. Τελικά γιατρεύτηκε, αλλά η απόφαση να αφήσει το σημάδι του παρέμεινε, με το στίγμα της παρακαταθήκης του στην ιαπωνική 9η τέχνη να αποδεικνύεται ανεξίτηλο ακόμη και μέχρι σήμερα, 50 χρόνια μετά.
(Επειδή το σύντομο βιογραφικό που παραθέτω για κάθε καλλιτέχνη που παρουσιάζω για πρώτη φορά, με το Nagai μου βγήκε... όχι και τόσο σύντομο, το έχω βάλει κάτω από τη σύντομη ιστορία).
Τη σύντομη, 10-σέλιδη ιστορία Οni τη δημιούργησε ο Nagai το 1983 για λογαριασμό της επικής αμερικάνικης ανθολογίας comics Epic Illustrated, και δημοσιεύθηκε στο τεύχος #18, το οποίο περιείχε ένα μεγάλο αφιέρωμα στο έργο του - άγνωστου τότε στην Αμερική - καλλιτέχνη. Το Oni λοιπόν, εκτός από ένα μυθικό, δαιμονικό στοιχείο της ιαπωνικής παράδοσης, αποτελεί ένα από τα πρώτα δείγματα manga που μεταφράστηκαν στα αγγλικά και τυπώθηκαν σε δυτικό περιοδικό. Μάλιστα, σε ένα όμορφο inside story, στο εκδοτικό σημείωμα του τεύχους #18 ο αρχισυντάκτης αναφέρει με πόση δυσκολία οι συντελεστές του περιοδικού παρέδωσαν στον τυπογράφο τις πρωτότυπες σελίδες του Oni, τις οποίες ο καλλιτέχνης είχε αφήσει στα γραφεία τους και τις οποίες μαζεύονταν όλοι για να θαυμάσουν.
Περισσότερα για τον Go Nagai
Ο Go Nagai θεωρείται υπεύθυνος για την εισαγωγή του ερωτικού στοιχείου και της υπερβολικής αναπαράστασης της βίας στα παιδικά manga, μία καινοτομία που αν και δε φαντάζει πολύ ηθική ή αξιοζήλευτη, σίγουρα αποδείχθηκε πολύ δημοφιλής και επιτυχημένη. Το 1968 λοιπόν, στη σειρά-ορόσημο της ιστορίας των manga Harenchi Gakuen (Shameless School, 1968–1972), o Nagai εισήγαγε τον - πλέον αρχετυπικό - χαρακτήρα του "ανώμαλου" μαθητή που προσπαθούσε να δεί κάτω από τις φούστες των κοριτσιών. Η σειρά φυσικά δέχθηκε σκληρή κριτική και ο δημιουργός θεωρήθηκε διαφθορέας της νεολαίας (ισχύει), όμως ... η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που εμφανίστηκαν αμέτρητοι μιμητές καλλιτέχνες και το είδος του ανώμαλου μαθητή έγινε ένας από τους αγαπημένους χαρακτήρες των νεαρών (αγοριών) αναγνωστών αλλά και των (αντρών) δημιουργών. Το νέο αυτό είδος manga με έντονο το ερωτικό στοιχείο ονομάστηκε ecchi, και ακμάζει μέχρι και σήμερα. Ενδεικτικό είναι οτι το Shameless School βοήθησε το πρωτοεμφανιζόμενο τότε περιοδικό Shōnen Jump της εταιρείας Shueisha να γίνει το μεγαλύτερο σε πωλήσεις περιοδικό manga της Ιαπωνίας (ξεπερνώνατς το 1.000.000), και να χτυπήσει στα ίσα τα ήδη καταξιωμένα Shōnen Magazine της Kodansha και Shōnen Sunday της Shogakukan.
Εκτός όμως από το αμφιλεγόμενο αυτό "κατόρθωμα", ο Nagai είναι επίσης ο πατέρας των manga με μάχες μεταξύ ρομπότ, ένα είδος που ονομάστηκε meccha και σήμερα αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέρος της τεράστιας παραγωγής comics της Ιαπωνίας. Η σειρά που εισήγαγε το νέο τότε αυτό είδος ήταν η θρυλική Mazinger Z (1972-1974), με τα στοιχεία που καθιέρωσε ο πρωτοποριακός καλλιτέχνης, όπως τον πιλότο που κατευθύνει το ρομπότ μέσα από το κεφάλι του (του ρομπότ) και τις μεταμορφώσεις και συν-ενώσεις πολλών ρομπότ να αποτελούν πλέον ευαγγέλιο για όλες τις - αμέτρητες - σειρές που ακολούθησαν. Με άλλες μεγάλες επιτυχίες στο ενεργητικό του τις σειρές Cutie Honey και τη φοβερή, cult σπλατεριά Devilman, ο Nagai έχει επηρρεάσει όσο ελάχιστοι την κατεύθυνση που ακολουθεί ο κόσμος των manga τα τελευταία 50 χρόνια, έχοντας δημιουργήσει δύο παρακλάδια των ιαπωνικών comics που εξακολουθούν να γνωρίζουν επιτυχία και φτάνοντας, στο απόγειο της καριέρας του, να ανταγωνίζεται την εμπορικότητα του τεράστιου Osamu Tezuka.
Ο Go Nagai (με κανονικό όνομα το Kiyoshi Nagai) είναι ένας από τους σημαντικότερους και πιο πρωτοποριακούς καλλιτέχνες στην ιστορία των manga, έχοντας επηρρεάσει όσο ελάχιστοι τη μορφή και την εξέλιξη που έχουν τα ιαπωνικά comics μέχρι τις ημέρες μας. Γεννημένος το 1945 και ξεκινώντας τη μεγάλη καριέρα του το 1967 μετά από μία σοβαρή κρίση διάρροιας (!) που φαινόταν οτι θα του στοιχίσει τη ζωή του, ο Nagai θέλησε μέσω των manga να αφήσει ένα αποτύπωμα, μία απόδειξη οτι κάτι έκανε στη ζωή του, σε περίπτωση που πέθαινε. Τελικά γιατρεύτηκε, αλλά η απόφαση να αφήσει το σημάδι του παρέμεινε, με το στίγμα της παρακαταθήκης του στην ιαπωνική 9η τέχνη να αποδεικνύεται ανεξίτηλο ακόμη και μέχρι σήμερα, 50 χρόνια μετά.
(Επειδή το σύντομο βιογραφικό που παραθέτω για κάθε καλλιτέχνη που παρουσιάζω για πρώτη φορά, με το Nagai μου βγήκε... όχι και τόσο σύντομο, το έχω βάλει κάτω από τη σύντομη ιστορία).
Τη σύντομη, 10-σέλιδη ιστορία Οni τη δημιούργησε ο Nagai το 1983 για λογαριασμό της επικής αμερικάνικης ανθολογίας comics Epic Illustrated, και δημοσιεύθηκε στο τεύχος #18, το οποίο περιείχε ένα μεγάλο αφιέρωμα στο έργο του - άγνωστου τότε στην Αμερική - καλλιτέχνη. Το Oni λοιπόν, εκτός από ένα μυθικό, δαιμονικό στοιχείο της ιαπωνικής παράδοσης, αποτελεί ένα από τα πρώτα δείγματα manga που μεταφράστηκαν στα αγγλικά και τυπώθηκαν σε δυτικό περιοδικό. Μάλιστα, σε ένα όμορφο inside story, στο εκδοτικό σημείωμα του τεύχους #18 ο αρχισυντάκτης αναφέρει με πόση δυσκολία οι συντελεστές του περιοδικού παρέδωσαν στον τυπογράφο τις πρωτότυπες σελίδες του Oni, τις οποίες ο καλλιτέχνης είχε αφήσει στα γραφεία τους και τις οποίες μαζεύονταν όλοι για να θαυμάσουν.
Περισσότερα για τον Go Nagai
Ο Go Nagai θεωρείται υπεύθυνος για την εισαγωγή του ερωτικού στοιχείου και της υπερβολικής αναπαράστασης της βίας στα παιδικά manga, μία καινοτομία που αν και δε φαντάζει πολύ ηθική ή αξιοζήλευτη, σίγουρα αποδείχθηκε πολύ δημοφιλής και επιτυχημένη. Το 1968 λοιπόν, στη σειρά-ορόσημο της ιστορίας των manga Harenchi Gakuen (Shameless School, 1968–1972), o Nagai εισήγαγε τον - πλέον αρχετυπικό - χαρακτήρα του "ανώμαλου" μαθητή που προσπαθούσε να δεί κάτω από τις φούστες των κοριτσιών. Η σειρά φυσικά δέχθηκε σκληρή κριτική και ο δημιουργός θεωρήθηκε διαφθορέας της νεολαίας (ισχύει), όμως ... η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που εμφανίστηκαν αμέτρητοι μιμητές καλλιτέχνες και το είδος του ανώμαλου μαθητή έγινε ένας από τους αγαπημένους χαρακτήρες των νεαρών (αγοριών) αναγνωστών αλλά και των (αντρών) δημιουργών. Το νέο αυτό είδος manga με έντονο το ερωτικό στοιχείο ονομάστηκε ecchi, και ακμάζει μέχρι και σήμερα. Ενδεικτικό είναι οτι το Shameless School βοήθησε το πρωτοεμφανιζόμενο τότε περιοδικό Shōnen Jump της εταιρείας Shueisha να γίνει το μεγαλύτερο σε πωλήσεις περιοδικό manga της Ιαπωνίας (ξεπερνώνατς το 1.000.000), και να χτυπήσει στα ίσα τα ήδη καταξιωμένα Shōnen Magazine της Kodansha και Shōnen Sunday της Shogakukan.
Εκτός όμως από το αμφιλεγόμενο αυτό "κατόρθωμα", ο Nagai είναι επίσης ο πατέρας των manga με μάχες μεταξύ ρομπότ, ένα είδος που ονομάστηκε meccha και σήμερα αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέρος της τεράστιας παραγωγής comics της Ιαπωνίας. Η σειρά που εισήγαγε το νέο τότε αυτό είδος ήταν η θρυλική Mazinger Z (1972-1974), με τα στοιχεία που καθιέρωσε ο πρωτοποριακός καλλιτέχνης, όπως τον πιλότο που κατευθύνει το ρομπότ μέσα από το κεφάλι του (του ρομπότ) και τις μεταμορφώσεις και συν-ενώσεις πολλών ρομπότ να αποτελούν πλέον ευαγγέλιο για όλες τις - αμέτρητες - σειρές που ακολούθησαν. Με άλλες μεγάλες επιτυχίες στο ενεργητικό του τις σειρές Cutie Honey και τη φοβερή, cult σπλατεριά Devilman, ο Nagai έχει επηρρεάσει όσο ελάχιστοι την κατεύθυνση που ακολουθεί ο κόσμος των manga τα τελευταία 50 χρόνια, έχοντας δημιουργήσει δύο παρακλάδια των ιαπωνικών comics που εξακολουθούν να γνωρίζουν επιτυχία και φτάνοντας, στο απόγειο της καριέρας του, να ανταγωνίζεται την εμπορικότητα του τεράστιου Osamu Tezuka.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου