Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2016

Muddy Wehara - Bigger and Better

Έναααα ... ούτε πώς να το περιγράψω δεν ξέρω

Το Bigger and Better του Muddy Wehara (?-2009) είναι μία περιπτωσάρα ιστορίας comics, φτιαγμένο από μία περιπτωσάρα δημιουργού που ουδέποτε έγινε γνωστός εκτός της πατρίδας του, της Ιαπωνίας, και ουδέποτε άλλωστε επεδίωξε κάτι τέτοιο, έχοντας πλήρη επίγνωση της διαφορετικότητας και... της μούρλας του ! Ο Wehara ήταν από πολύ μικρός ένθερμος υποστηρικτής των πιο εναλλακτικών και πειραματικών ιαπωνικών περιοδικών comics, όπως το θρυλικό Garo και το Com. Το 1977 παράτησε το κολλέγιο για να αφοσιωθεί στα manga, δουλεύοντας ταυτόχρονα σε ό,τι δουλειά έβρισκε, και το 1981 έγινε βοηθός του Yasuji Τanioka τον οποίο δεν τον ξέρει ούτε η μάνα του, αλλά τότε υποτίθεται οτι τον ήξερε. Τα επόμενα χρόνια η δουλειά του Wehara γνώρισε μια κάποια επιτυχία, με δικές του συνεχιζόμενες σειρές να δημοσιεύονται στο Manga Sunday αλλά και στο Garo (Denno Saibane Kiddo), και ακόμη να παρουσιάζεται σε αμερικάνικα και γαλλικά περιοδικά. Όμως, η φιλόδοξη και φυσικά θεόκουλη σειρά του αποδείχθηκε πολύ αντισυμβατική ακόμη και για το πειραματικό Garo, και έτσι διακόπηκε. Έκτοτε, συνεργάστηκε με τον Takashi Nemoto στη χαοτική σειρά Oiwa που δημοσιευόταν στο τσοντο-περιοδικό Junjo Angel, και αυτή είναι η τελευταία βιογραφική πληροφορία του που γνωρίζω, μέχρι το θάνατό του το 2009.

Το Bigger and Better είναι μία σύντομη ιστορία που αποτελείται από 2 μέρη με 8 σελίδες το καθένα, αγνώστων λοιπών στοιχείων όπως χρονολογία δημιουργίας και, κυρίως, τί θέλει να πεί ο ποιητής. Έγινε γνωστό στον κόσμο μέσω της ανθολογίας Comics Underground Japan, μίας θεότρελης συλλογής αλλοπρόσαλλων, εξωφρενικών manga που κυκλοφόρησε το 1996 στην Αμερική η Blast Books. Η ανθολογία ήταν μία πραγματική αποκάλυψη, κυρίως για τους underground, εναλλακτικούς αμερικανούς καλλιτέχνες όπως π.χ ο Gary Panter, οι οποίοι δεν είχαν ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Ούτε και το απανταχού κομιξόφιλο κοινό βεβαίως.

Οι εικόνες διαβάζονται από δεξιά προς τα αριστερά, όπως σε όλα τα manga.







.
H... επίσης περιπτωσάρα ανθολογίας του Comics Underground Japan περιλαμβάνει ακόμη ιστορίες όπως το Planet of the Jap του άρχοντα της διαστροφής Suehiro Maruo, καθώς και άλλες... ρομαντικές, τρυφερές ονειροπολήσεις με τίτλους όπως Mary's Asshole, Future Sperm Brazil και Mercy Flesh. Εκτός από τον διάσημο παγκοσμίως πλέον Maruo, μόνο άλλοι δύο καλλιτέχνες της συλλογής έχουν ξεφύγει από τα στενά πλαίσια του ιαπωνικού underground - οι Hideshi Hino και Kazuichi Hanawa. Και φυσικά δεν εννοώ οτι οι υπόλοιποι, συμπεριλαμβανομένου του Wehara, ήθελαν να ξεφύγουν αλλά δε μπορούσαν, αλλά μάλλον οτι η δουλειά τους είναι τόσο ιδιαίτερη και "περιθωριακή" που αναπόφευκτα απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό.

Το Bigger and Better σατιρίζει ανελέητα τους υπαλλήλους στην Ιαπωνία, η δουλοπρέπεια, αναξιοπρέπεια και γενικότερη ξεφτίλα των οποίων φτάνει σε τραγικά σημεία. Οι γελοίοι αυτοί τύποι μπορούν να φτάσουν μέχρι την αυτοκτονία, με ταυτόχρονο στιγματισμό της οικογένειάς τους, στην περίπτωση που βλάψουν με οποιοδήποτε τρόπο την εταιρεία που δουλεύουν. Φυσικά, πρίν αρχίσουμε την κοινωνικο-πολιτική ανάλυση, ας πούμε οτι το Bigger and Better είναι πρωτίστως μία absurdist ιστορία, δηλαδή ... ό,τι να'ναι!








.
Comics Underground Japan



2 σχόλια:

  1. χαχαχαχαχα τι κουλαμαρα ειναι αυτη εδω? μαρεσουν κατι τετοια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εεεεε, όχι και κουλαμάρα αγαπητή μου. Περίμενε να σου κάνω μία καλλιτεχνική ανάλυση του περιεχομένου του εν λόγω έργου. Είναι υπορεαλιστική, ιμπεριαλιστική, fluxus πρωτοπορία. Εν ολίγοις, όχι απλώς κουλαμάρα, αλλά παραπληγία σκέτη.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...