Sin City - Η πόλη της αμαρτίας
Sin City banner, by curiousape009
Ο δημιουργός της σειράς Sin City, ο μεγάλος Frank Miller, δε θα μπορούσε να βρεί πιο ταιριαστό τίτλο για το σκοτεινό, έντονα βίαιο, noir αριστούργημά του. Μια πόλη κατάμαυρη, βουτηγμένη στη διαφθορά, τη βία, το σέξ, και γενικά στο έγκλημα και την αμαρτία σε όλες τις μορφές και εκφάνσεις της. Μια απρόσωπη (αν και αναφέρεται το όνομά της - Basin City ), τερατόμορφη πόλη κάπου στην αμερικανική δύση, στα υγρά σοκάκια και τα υποφωτισμένα δωμάτια της οποίας εκτυλίσσονται κάθε στιγμή μικρές ή μεγάλες ιστορίες καθημερινής σήψης και παράνοιας, με πρωταγωνιστές που απέχουν πολύ απο αυτό που αποκαλούμε "άνθρωποι της διπλανής πόρτας".
Ιστορία της πόλης
Κατά την εποχή του πυρετού του χρυσού στην Καλιφόρνια, η οικογένεια Roark έφερε γυναίκες για να κρατάνε "συντροφιά" στους εργάτες των ορυχείων. Με την κίνηση αυτή, οι Roark απέκτησαν πλούτη και ισχύ, και ο ταπεινός καταυλισμός των μεταλλωρύχων άρχισε να γιγαντώνεται, για να εξελιχθεί στη σημερινή αχανή μεγαλούπολη, τη Basin City. Η οικογένεια Roark, για πολλές γενιές τώρα, συνεχίζει να κατέχει τα σημαντικότερα αξιώματα της πόλης, και οι "εισαγόμενες" γυναίκες σχημάτισαν ένα είδος γκέτο, σε μια περιοχή γνωστή ως Παλιά Πόλη, την οποία εξουσιάζουν ολοκληρωτικά. Η Παλιά Πόλη, στην οποία εκτυλίσσονται οι περισσότερες ιστορίες της Sin City, είναι η περιοχή των πορνών και του εγκλήματος, το πιο κακόφημο μέρος της πόλης, και όχι άδικα.
Πρωταγωνιστές
O detective John Hartigan είναι ο πρωταγωνιστής της ιστορίας That Yellow Bastard (ο Frank Miller τον έχει επίσης ανακοινώσει ως τον πρωταγωνιστή μιας μελλοντικής του ιστορίας, χρονολογικά προγενέστερης). Ο Hartigan είναι βετεράνος αστυνομικός, κοντεύει τα 60, και έχει ένα χαρακτηριστικό σημάδι σε σχήμα Χ στο μέτωπό του. Παρά την ηλικία του και το πρόβλημα καρδιάς που τον ταλαιπωρεί, συνήθως τις πιο ακατάλληλες στιγμές, παραμένει ικανός στα όπλα και τη σωματική μάχη. Στωικός, κυνικός και ανιδιοτελής, είναι έτοιμος να θυσιαστεί για όσους έχουν ανάγκη (και κυρίως για τη "μικρή, κοκκαλιάρα Nancy Callahan").
Ο Wallace πρωταγωνιστεί στην τελευταία ως τώρα, και μακροσκελέστερη ιστορία που έχει γράψει ο Frank Miller για τη Sin City, το Hell and Back. Με μακρύ μαλλί και μούσι, ντυμένος πάντα στα μαύρα και με μακρύ παλτό, συνήθως τον περνάνε για αλήτη. Εκτός απο πρώην στρατιωτικός, παρασημοφορημένος με το μετάλλιο Ανδρείας, ο Wallace είναι ένας ταλαντούχος 30άρης καλλιτέχνης, ήρεμος, χαμηλών τόνων και ευγενικός, που ζεί μια ήσυχη ζωή, μακριά απο τις συνηθισμένες υποθέσεις της Basin City. Όλα αυτά όμως θα αλλάξουν, και ο πρώην πεζοναύτης θα αναλάβει δράση, όταν θα γνωρίσει την Esther.
Οι γυναίκες της Sin City
Sin City ladies, by curiousape009
Gail
Η Gail πρωταγωνιστεί στο πλευρό του Dwight McCarthy στο The Big Fat Kill, εμφανίζεται στο The Hard Goodbye, και κάνει ένα σύντομο, μα αποφασιστικό πέρασμα στο A Dame to Kill For. Αρχηγικό μέλος της οργάνωσης των πορνών που περιφρουρούν την Παλιά Πόλη, πάντα με δερμάτινο S&M outfit κι ένα uzi στο χέρι, σκληρή κι επιβλητική, δε χαρίζεται σε κανέναν, εκτός ίσως απο τον Dwight, ο οποίος είναι ο μοναδικός άντρας που αγάπησε ποτέ.
Miho
Η Miho, a.k.a Deadly little Miho, είναι η πιο ικανή δολοφόνος/σωματοφύλακας που έχουν στις τάξεις τους οι πόρνες της Παλιάς Πόλης, αν και όχι πόρνη η ίδια. Τέλεια εκπαιδευμένη στις ασιατικές πολεμικές τέχνες, θανάσιμα ακριβής με οποιοδήποτε όπλο κι αν χρησιμοποιήσει, μικροσκοπική, αμίλητη κι αγέλαστη, σκοτώνει με χαρακτηριστική άνεση και απάθεια όποιον τολμήσει να την προκαλέσει ή να ενοχλήσει τα "εργαζόμενα κορίτσια" της περιοχής. Πρωταγωνιστεί στο The Big Fat Kill, εμφανίζεται μαζί με τη Gail στο A Dame to Kill For, και πρωταγωνιστεί, σκορπίζοντας τον πανικό στο Family Values, όπου αφήνει πίσω της αμέτρητα πτώματα.
Nancy Callahan
H Nancy είναι εξωτική χορεύτρια/stripper που δουλεύει στου Kadie's, το κακόφημο μπαρ όπου λαμβάνουν χώρα οι περισσότερες συναντήσεις των ηρώων της Sin City. Γι'αυτό και εμφανίζεται σε όλες σχεδόν τις ιστορίες, χορεύοντας στην πίστα και συγκεντρώνοντας τα πεινασμένα βλέμματα όλων των αντρών. Ο Marv αποτελεί φίλο και φύλακά της, ενώ ο detective John Hartigan, στο That Yellow Bastard όπου πρωταγωνιστούν οι δυο τους, τη σώζει δύο φορές, κερδίζοντας τον έρωτά της.
Goldie & Wendy
Οι δίδυμες πόρνες Goldie & Wendy βρίσκονται στην κορυφή της ιεραρχίας ανάμεσα στις γυναίκες της Παλιάς Πόλης, με "υπαρχηγό" τη Gail, και πρωτοπαλίκαρο τη θανάσιμη μικρή Miho. Ξανθές, ψηλές, πανέμορφες, μοιάζουν σα δυο σταγόνες νερό, τόσο που μπερδεύουν ακόμη και τον Marv, στο The Hard Goodbye όπου έχουν τη μεγαλύτερη παρουσία τους απο όλες τις ιστορίες της Sin City. Εμφανίζονται ακόμη στο The Big Fat Kill.
Ava Lord
Η Ava πρωταγωνιστεί σε μία μόνο ιστορία της Sin City, το A Dame to Kill For, όπου κάνει τη ζωή του Dwight McCarthy άνω-κάτω (όπως και πολλών άλλων), στην προσπάθεια της να επιτύχει τους προσωπικούς της, σκοτεινούς σκοπούς, αδιαφορώντας επιδεικτικά για τα συναισθήματα ή τις ζωές όσων θα βρεθούν στο δρόμο της. Αριστοκρατική, ντελικάτη, με εκπληκτική ικανότητα στην υποκριτική, ξέρει πάντα να παίρνει αυτό που θέλει απο τους άντρες, τους οποίους χρησιμοποιεί σαν πιόνια για την προσωπική της ευχαρίστηση. Στο A Dame to Kill For, είναι πολύ απλά η γυναίκα του τίτλου.
Delia (a.k.a "Blue Eyes")
Η Delia είναι μία πληρωμένη δολοφόνος με το κωδικό όνομα "Blue Eyes", που στρατολογείται, και μάλιστα εκτελεί την πρώτη της δουλειά, κάπως υπερβολικά πρόθυμα στην one-shot ιστορία του Booze, Broads & Bullets που φέρει το όνομά της. Την ξαναβλέπουμε σε άλλα 2 one-shots με γενικό τίτλο Sex & Violence, και στο Hell and Back, στο πλευρό του Wallace. Απολαμβάνει αυτό που κάνει, τόσο ώστε να συνηθίζει να κάνει έρωτα με κάποιον, πρίν τον σκοτώσει, με αποτέλεσμα να έχει γίνει πολύ καλή και στις δύο "δουλειές".
Esther
Η Esther κάνει την, εντυπωσιακή είναι αλήθεια, πρώτη εμφάνισή της πηδώντας μισόγυμνη απο έναν γκρεμό στις πρώτες σελίδες της τελευταίας ιστορίας της Sin City, Hell and Back. Μία εύθραυστη, καταθλιπτική, μοναχική ηθοποιός με τάσεις αυτοκτονίας, η απαγωγή της οποίας θα εξωθήσει τον Wallace σε μία επική αναζήτηση για να τη σώσει (Σίγουρα, η εξωτική ομορφιά της θα έπαιξε κάποιο ρόλο στην απόφασή του).
Κριτική
Η σειρά Sin City είναι εξαιρετικά δημοφιλής ανάμεσα στους comics fans, και όχι μόνο, έχοντας αποκτήσει ένα ευρύ, πιστό κοινό, και ένα αξιοζήλευτο cult status. Ο Frank Miller έχει κατορθώσει να χτίσει ένα απόλυτα πειστικό μέσα στην υπερβολή του σύμπαν, με ιστορίες που αποτελούν διαμάντια του είδους ( το οποίο είδος ίσως θα μπορούσαμε να ονοματίσουμε νεο-noir / pulp / crime fiction ). Η πόλη πρωταγωνιστεί και αυτή, έχει το δικό της ρόλο δίπλα σε καλοδουλεμένους χαρακτήρες που, μέσα απο τις αδυναμίες και τις αμαρτίες τους κερδίζουν αμέσως τον αναγνώστη. Ένα μεγάλο κόλπο που χρησιμοποιεί ο χαρισματικός συγγραφέας και που λατρεύουν οι "μυημένοι" του είδους είναι το μπλέξιμο του χρόνου και των ιστοριών, έτσι ώστε, αρκετές φορές, στο background της κύριας ιστορίας να μπορούμε να διακρίνουμε την εξέλιξη μίας δεύτερης, αφηγημένης σε άλλο βιβλίο (δεν είναι τυχαίο το οτι οι διάφορες ιστορίες της Sin City αποκαλούνται yarns, νήματα δηλαδή, ενός ενιαίου ιστού. Καταπληκτικοί είναι και οι διάλογοι των ηρώων, με έξυπνες, ειρωνικές και κυνικές ατάκες να μπλέκονται ανάμεσα σε φόνους, άγριο ξύλο και καταδιώξεις με αυτοκίνητα.
Και αν και η ικανότητα του Miller να πλάθει σενάρια και χαρακτήρες είναι αξιοθαύμαστη, το αναμφισβήτητο σημείο αναφοράς του Sin City, και κυρίως υπεύθυνο για την επιτυχία του, είναι το εκπληκτικό, δίχρωμο, απόλυτα noir artwork της σειράς, το οποίο απογειώνει πραγματικά την πλοκή. Το ύφος είναι το γνώριμο απο παλαιότερες δουλειές του δημιουργού ( Ronin, Daredevil, The Dark Knight Returns, κτλ... - τα links παραπέμπουν σε άρθρα της wikipedia ), απογυμνωμένο απο ο,τιδήποτε περιττό, βουτηγμένο στο contrast και την αισθητική των αστυνομικών ταινιών των 50s, και τελικά εξυψωμένο στην κορυφή του crime fiction ιδιώματος. Δεν αποτελεί υπερβολή το να κατατάξουμε την καλλιτεχνική δουλειά του Miller στην πρώτη θέση οποιουδήποτε τίτλου έχει κυκλοφορήσει ποτέ με παρόμοια θεματολογία. Η πλήρης αποδοχή και αγάπη του κοινού, η επιδραστικότητα του στυλ του, και ο αγνός θαυμασμός και η εντύπωση που έχει προκαλέσει σε ανερχόμενους, μα και σε ήδη καταξιωμένους συναδέλφους δημιουργούς του είδους μιλάνε απο μόνα τους.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στην αξιολογότατη μεταφορά της σειράς στη μεγάλη οθόνη το 2005 απο τον Robert Rodriguez, με τη βοήθεια του ίδιου του Frank Miller και του Quentin Tarantino ως special guest director. (Τα links παραπέμπουν σε σελίδες του imdb.com). Στυλιζαρισμένη, πολύ κοντά στο πρωτότυπο artwork και ύφος των βιβλίων, και με πολύ λαμπερό και ταιριαστό στους χαρακτήρες cast, είναι ίσως η πιο επιτυχημένη μεταφορά comics στις κινηματογραφικές αίθουσες, και ένας απο τους λόγους που έχουν εκτινάξει τη δημοτικότητα της σειράς και του δημιουργού της στα ύψη. (Μία δεύτερη ταινία βρίσκεται στο στάδιο της προ-παραγωγής, και αναμένεται μέσα στο 2011 ).
- curious ape 009 -
Βιβλιογραφία
( Τα Links παραπέμπουν σε άρθρα της wikipedia )
Booze, Broads & Bullets
( με σειρά έκδοσης - στις παρενθέσεις αναφέρονται οι πρωταγωνιστές, όταν είναι γνώριμοι )
Sin City banner, by curiousape009
Ο δημιουργός της σειράς Sin City, ο μεγάλος Frank Miller, δε θα μπορούσε να βρεί πιο ταιριαστό τίτλο για το σκοτεινό, έντονα βίαιο, noir αριστούργημά του. Μια πόλη κατάμαυρη, βουτηγμένη στη διαφθορά, τη βία, το σέξ, και γενικά στο έγκλημα και την αμαρτία σε όλες τις μορφές και εκφάνσεις της. Μια απρόσωπη (αν και αναφέρεται το όνομά της - Basin City ), τερατόμορφη πόλη κάπου στην αμερικανική δύση, στα υγρά σοκάκια και τα υποφωτισμένα δωμάτια της οποίας εκτυλίσσονται κάθε στιγμή μικρές ή μεγάλες ιστορίες καθημερινής σήψης και παράνοιας, με πρωταγωνιστές που απέχουν πολύ απο αυτό που αποκαλούμε "άνθρωποι της διπλανής πόρτας".
Ιστορία της πόλης
Κατά την εποχή του πυρετού του χρυσού στην Καλιφόρνια, η οικογένεια Roark έφερε γυναίκες για να κρατάνε "συντροφιά" στους εργάτες των ορυχείων. Με την κίνηση αυτή, οι Roark απέκτησαν πλούτη και ισχύ, και ο ταπεινός καταυλισμός των μεταλλωρύχων άρχισε να γιγαντώνεται, για να εξελιχθεί στη σημερινή αχανή μεγαλούπολη, τη Basin City. Η οικογένεια Roark, για πολλές γενιές τώρα, συνεχίζει να κατέχει τα σημαντικότερα αξιώματα της πόλης, και οι "εισαγόμενες" γυναίκες σχημάτισαν ένα είδος γκέτο, σε μια περιοχή γνωστή ως Παλιά Πόλη, την οποία εξουσιάζουν ολοκληρωτικά. Η Παλιά Πόλη, στην οποία εκτυλίσσονται οι περισσότερες ιστορίες της Sin City, είναι η περιοχή των πορνών και του εγκλήματος, το πιο κακόφημο μέρος της πόλης, και όχι άδικα.
Πρωταγωνιστές
Marv
Ο Marv είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης ιστορίας της Sin City, The Hard Goodbye, αλλά εμφανίζεται και σε άλλες, άλλοτε έχοντας αποφασιστική συμβολή, όπως στο A Dame to Kill For, και άλλοτε ως απλός θαμώνας κάποιου κακόφημου μπάρ (συνήθως του Kadie's). Εξαιρετικά δυνατός και ανθεκτικός, με εκπληκτικές μαχητικές ικανότητες, αν και όχι και τόσο έξυπνος, είναι πάντα πρόθυμος να μπλεχτεί σε υποθέσεις με πολύ ξύλο και πιστολίδι, αν δε μεθάει κάπου. Πιστός στις φιλίες του και ντροπαλός με τις γυναίκες, εκτιμάει ένα καλό παλτό όταν το δεί (όπως και ένα καλό strip-tease). O ίδιος ο Frank Miller τον έχει αποκαλέσει "Conan με παλτό".
Dwight McCarthy
Η πρώτη εμφάνιση του Dwight είναι στο A Dame to Kill For, με το κεφάλι του ξυρισμένο. Στις υπόλοιπες ιστορίες που πρωταγωνιστεί (The Big Fat Kill και Family Values) έχει πιο φυσικό look. Στο A Dame to Kill For, εμφανίζεται ως απαθής, συμβιβασμένος ανθρωπάκος, που προσπαθεί να αποφύγει τα μπλεξίματα και να μην αφήσει "Το Κτήνος" να τον κυριεύσει. Μετά όμως την προδοσία της Ava, ξαναβρίσκει τον άνθρωπο που ήταν κάποτε. Τολμηρός, νευρικός, καλός με τις γυναίκες και με αυτοπεποίθηση και άνεση στις δύσκολες καταστάσεις, είναι ο ιδανικός για μεγάλα και επικίνδυνα κόλπα, όπως στο The Big Fat Kill, όπου δίνει ρέστα.
John Hartigan
O detective John Hartigan είναι ο πρωταγωνιστής της ιστορίας That Yellow Bastard (ο Frank Miller τον έχει επίσης ανακοινώσει ως τον πρωταγωνιστή μιας μελλοντικής του ιστορίας, χρονολογικά προγενέστερης). Ο Hartigan είναι βετεράνος αστυνομικός, κοντεύει τα 60, και έχει ένα χαρακτηριστικό σημάδι σε σχήμα Χ στο μέτωπό του. Παρά την ηλικία του και το πρόβλημα καρδιάς που τον ταλαιπωρεί, συνήθως τις πιο ακατάλληλες στιγμές, παραμένει ικανός στα όπλα και τη σωματική μάχη. Στωικός, κυνικός και ανιδιοτελής, είναι έτοιμος να θυσιαστεί για όσους έχουν ανάγκη (και κυρίως για τη "μικρή, κοκκαλιάρα Nancy Callahan").
Wallace
Ο Wallace πρωταγωνιστεί στην τελευταία ως τώρα, και μακροσκελέστερη ιστορία που έχει γράψει ο Frank Miller για τη Sin City, το Hell and Back. Με μακρύ μαλλί και μούσι, ντυμένος πάντα στα μαύρα και με μακρύ παλτό, συνήθως τον περνάνε για αλήτη. Εκτός απο πρώην στρατιωτικός, παρασημοφορημένος με το μετάλλιο Ανδρείας, ο Wallace είναι ένας ταλαντούχος 30άρης καλλιτέχνης, ήρεμος, χαμηλών τόνων και ευγενικός, που ζεί μια ήσυχη ζωή, μακριά απο τις συνηθισμένες υποθέσεις της Basin City. Όλα αυτά όμως θα αλλάξουν, και ο πρώην πεζοναύτης θα αναλάβει δράση, όταν θα γνωρίσει την Esther.
Οι γυναίκες της Sin City
Sin City ladies, by curiousape009
Gail
Η Gail πρωταγωνιστεί στο πλευρό του Dwight McCarthy στο The Big Fat Kill, εμφανίζεται στο The Hard Goodbye, και κάνει ένα σύντομο, μα αποφασιστικό πέρασμα στο A Dame to Kill For. Αρχηγικό μέλος της οργάνωσης των πορνών που περιφρουρούν την Παλιά Πόλη, πάντα με δερμάτινο S&M outfit κι ένα uzi στο χέρι, σκληρή κι επιβλητική, δε χαρίζεται σε κανέναν, εκτός ίσως απο τον Dwight, ο οποίος είναι ο μοναδικός άντρας που αγάπησε ποτέ.
Miho
Η Miho, a.k.a Deadly little Miho, είναι η πιο ικανή δολοφόνος/σωματοφύλακας που έχουν στις τάξεις τους οι πόρνες της Παλιάς Πόλης, αν και όχι πόρνη η ίδια. Τέλεια εκπαιδευμένη στις ασιατικές πολεμικές τέχνες, θανάσιμα ακριβής με οποιοδήποτε όπλο κι αν χρησιμοποιήσει, μικροσκοπική, αμίλητη κι αγέλαστη, σκοτώνει με χαρακτηριστική άνεση και απάθεια όποιον τολμήσει να την προκαλέσει ή να ενοχλήσει τα "εργαζόμενα κορίτσια" της περιοχής. Πρωταγωνιστεί στο The Big Fat Kill, εμφανίζεται μαζί με τη Gail στο A Dame to Kill For, και πρωταγωνιστεί, σκορπίζοντας τον πανικό στο Family Values, όπου αφήνει πίσω της αμέτρητα πτώματα.
Nancy Callahan
H Nancy είναι εξωτική χορεύτρια/stripper που δουλεύει στου Kadie's, το κακόφημο μπαρ όπου λαμβάνουν χώρα οι περισσότερες συναντήσεις των ηρώων της Sin City. Γι'αυτό και εμφανίζεται σε όλες σχεδόν τις ιστορίες, χορεύοντας στην πίστα και συγκεντρώνοντας τα πεινασμένα βλέμματα όλων των αντρών. Ο Marv αποτελεί φίλο και φύλακά της, ενώ ο detective John Hartigan, στο That Yellow Bastard όπου πρωταγωνιστούν οι δυο τους, τη σώζει δύο φορές, κερδίζοντας τον έρωτά της.
Goldie & Wendy
Οι δίδυμες πόρνες Goldie & Wendy βρίσκονται στην κορυφή της ιεραρχίας ανάμεσα στις γυναίκες της Παλιάς Πόλης, με "υπαρχηγό" τη Gail, και πρωτοπαλίκαρο τη θανάσιμη μικρή Miho. Ξανθές, ψηλές, πανέμορφες, μοιάζουν σα δυο σταγόνες νερό, τόσο που μπερδεύουν ακόμη και τον Marv, στο The Hard Goodbye όπου έχουν τη μεγαλύτερη παρουσία τους απο όλες τις ιστορίες της Sin City. Εμφανίζονται ακόμη στο The Big Fat Kill.
Ava Lord
Η Ava πρωταγωνιστεί σε μία μόνο ιστορία της Sin City, το A Dame to Kill For, όπου κάνει τη ζωή του Dwight McCarthy άνω-κάτω (όπως και πολλών άλλων), στην προσπάθεια της να επιτύχει τους προσωπικούς της, σκοτεινούς σκοπούς, αδιαφορώντας επιδεικτικά για τα συναισθήματα ή τις ζωές όσων θα βρεθούν στο δρόμο της. Αριστοκρατική, ντελικάτη, με εκπληκτική ικανότητα στην υποκριτική, ξέρει πάντα να παίρνει αυτό που θέλει απο τους άντρες, τους οποίους χρησιμοποιεί σαν πιόνια για την προσωπική της ευχαρίστηση. Στο A Dame to Kill For, είναι πολύ απλά η γυναίκα του τίτλου.
Delia (a.k.a "Blue Eyes")
Η Delia είναι μία πληρωμένη δολοφόνος με το κωδικό όνομα "Blue Eyes", που στρατολογείται, και μάλιστα εκτελεί την πρώτη της δουλειά, κάπως υπερβολικά πρόθυμα στην one-shot ιστορία του Booze, Broads & Bullets που φέρει το όνομά της. Την ξαναβλέπουμε σε άλλα 2 one-shots με γενικό τίτλο Sex & Violence, και στο Hell and Back, στο πλευρό του Wallace. Απολαμβάνει αυτό που κάνει, τόσο ώστε να συνηθίζει να κάνει έρωτα με κάποιον, πρίν τον σκοτώσει, με αποτέλεσμα να έχει γίνει πολύ καλή και στις δύο "δουλειές".
Esther
Η Esther κάνει την, εντυπωσιακή είναι αλήθεια, πρώτη εμφάνισή της πηδώντας μισόγυμνη απο έναν γκρεμό στις πρώτες σελίδες της τελευταίας ιστορίας της Sin City, Hell and Back. Μία εύθραυστη, καταθλιπτική, μοναχική ηθοποιός με τάσεις αυτοκτονίας, η απαγωγή της οποίας θα εξωθήσει τον Wallace σε μία επική αναζήτηση για να τη σώσει (Σίγουρα, η εξωτική ομορφιά της θα έπαιξε κάποιο ρόλο στην απόφασή του).
Κριτική
Η σειρά Sin City είναι εξαιρετικά δημοφιλής ανάμεσα στους comics fans, και όχι μόνο, έχοντας αποκτήσει ένα ευρύ, πιστό κοινό, και ένα αξιοζήλευτο cult status. Ο Frank Miller έχει κατορθώσει να χτίσει ένα απόλυτα πειστικό μέσα στην υπερβολή του σύμπαν, με ιστορίες που αποτελούν διαμάντια του είδους ( το οποίο είδος ίσως θα μπορούσαμε να ονοματίσουμε νεο-noir / pulp / crime fiction ). Η πόλη πρωταγωνιστεί και αυτή, έχει το δικό της ρόλο δίπλα σε καλοδουλεμένους χαρακτήρες που, μέσα απο τις αδυναμίες και τις αμαρτίες τους κερδίζουν αμέσως τον αναγνώστη. Ένα μεγάλο κόλπο που χρησιμοποιεί ο χαρισματικός συγγραφέας και που λατρεύουν οι "μυημένοι" του είδους είναι το μπλέξιμο του χρόνου και των ιστοριών, έτσι ώστε, αρκετές φορές, στο background της κύριας ιστορίας να μπορούμε να διακρίνουμε την εξέλιξη μίας δεύτερης, αφηγημένης σε άλλο βιβλίο (δεν είναι τυχαίο το οτι οι διάφορες ιστορίες της Sin City αποκαλούνται yarns, νήματα δηλαδή, ενός ενιαίου ιστού. Καταπληκτικοί είναι και οι διάλογοι των ηρώων, με έξυπνες, ειρωνικές και κυνικές ατάκες να μπλέκονται ανάμεσα σε φόνους, άγριο ξύλο και καταδιώξεις με αυτοκίνητα.
Και αν και η ικανότητα του Miller να πλάθει σενάρια και χαρακτήρες είναι αξιοθαύμαστη, το αναμφισβήτητο σημείο αναφοράς του Sin City, και κυρίως υπεύθυνο για την επιτυχία του, είναι το εκπληκτικό, δίχρωμο, απόλυτα noir artwork της σειράς, το οποίο απογειώνει πραγματικά την πλοκή. Το ύφος είναι το γνώριμο απο παλαιότερες δουλειές του δημιουργού ( Ronin, Daredevil, The Dark Knight Returns, κτλ... - τα links παραπέμπουν σε άρθρα της wikipedia ), απογυμνωμένο απο ο,τιδήποτε περιττό, βουτηγμένο στο contrast και την αισθητική των αστυνομικών ταινιών των 50s, και τελικά εξυψωμένο στην κορυφή του crime fiction ιδιώματος. Δεν αποτελεί υπερβολή το να κατατάξουμε την καλλιτεχνική δουλειά του Miller στην πρώτη θέση οποιουδήποτε τίτλου έχει κυκλοφορήσει ποτέ με παρόμοια θεματολογία. Η πλήρης αποδοχή και αγάπη του κοινού, η επιδραστικότητα του στυλ του, και ο αγνός θαυμασμός και η εντύπωση που έχει προκαλέσει σε ανερχόμενους, μα και σε ήδη καταξιωμένους συναδέλφους δημιουργούς του είδους μιλάνε απο μόνα τους.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στην αξιολογότατη μεταφορά της σειράς στη μεγάλη οθόνη το 2005 απο τον Robert Rodriguez, με τη βοήθεια του ίδιου του Frank Miller και του Quentin Tarantino ως special guest director. (Τα links παραπέμπουν σε σελίδες του imdb.com). Στυλιζαρισμένη, πολύ κοντά στο πρωτότυπο artwork και ύφος των βιβλίων, και με πολύ λαμπερό και ταιριαστό στους χαρακτήρες cast, είναι ίσως η πιο επιτυχημένη μεταφορά comics στις κινηματογραφικές αίθουσες, και ένας απο τους λόγους που έχουν εκτινάξει τη δημοτικότητα της σειράς και του δημιουργού της στα ύψη. (Μία δεύτερη ταινία βρίσκεται στο στάδιο της προ-παραγωγής, και αναμένεται μέσα στο 2011 ).
- curious ape 009 -
Βιβλιογραφία
( Τα Links παραπέμπουν σε άρθρα της wikipedia )
The Hard Goodbye | ( Ο δύσκολος αποχαιρετισμός - 1991 - 13 τεύχη ) | |||||
A Dame to Kill For | ( Η κυρία θέλει φόνο - 1993 - 6 τεύχη ) | |||||
The Big Fat Kill | ( Το μεγάλο ξεπάστρεμα - 1994 - 5 τεύχη ) | |||||
That Yellow Bastard | ( Αυτός ο σάπιος μπάσταρδος - 1996 - 6 τεύχη ) | |||||
Family Values | ( Αξίες της οικογένειας - 1997 - graphic novel 128 σελίδων ) | |||||
Booze, Broads & Bullets | ( Πιστόλια, πουτάνες και ποτά - αυτοτελείς ιστορίες ) | |||||
Hell and Back | ( Για κόλαση αλέ-ρετούρ - 1999 - 9 τεύχη ) |
Booze, Broads & Bullets
( με σειρά έκδοσης - στις παρενθέσεις αναφέρονται οι πρωταγωνιστές, όταν είναι γνώριμοι )
- Just Another Saturday Night (Marv)
- Fat Man and Little Boy
- The Customer is Always Right
- Silent Night (Marv)
- And Behind Door Number Three? (Wendy, Gail, Miho)
- Blue Eyes (Delia)
- Rats
- Daddy's Little Girl
- Wrong Turn (Delia)
- Wrong Track (Delia)
- The Babe Wore Red (Dwight)
( Κυκλοφορεί επίσης ένα εικονογραφημένο βιβλίο, με τίτλο The Art of Sin City )
Links
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου