Ιστορίες που δεν έχουν συμπεριληφθεί στα 12 αλμπουμάκια της σειράς
Η πασίγνωστη σε όλους μικρή Mafalda είναι ο πιο διάσημος χαρακτήρας που δημιούργησε ποτέ ο Quino, ο μεγάλος αργεντινός σκιτσογράφος και γελοιογράφος. Δημιουργημένη το 1962 για μια διαφημιστική καμπάνια πλυντηρίων ρούχων (!) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, η Μαφάλντα τελικά βρήκε τον εκδοτικό της δρόμο και δημοσιεύθηκε σε διάφορα περιοδικά στην Αργεντινή και σε περισσότερες από 30 ακόμη χώρες από το 1964 έως το 1975. Ο επαναστατικός της χαρακτήρας και οι διαρκείς ανησυχίες της για τα κοινωνικο-πολιτικά προβλήματα του σύγχρονου κόσμου την έκαναν αγαπητή σε όλη τη λατινική Αμερική και την Ευρώπη, μετατρέποντάς τη σε ένα σύμβολο της μεσαίας, πολιτικοποιημένης τάξης.
Στην Ελλάδα τη γνωρίσαμε στα τέλη της δεκαετίας του '80 μέσα από 12 αλπουμάκια των εκδόσεων Ars Longa / Παρά Πέντε τα οποία εξακολουθούν να τυπώνονται ακόμα και σήμερα, δείγμα της τεράστιας αξίας, δημοτικότητας και διαχρονικότητας της σειράς. Πρίν όμως εκδοθούν τα 12 αυτά, εξαιρετικά τευχάκια, οι εκδόσεις ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ, που είχαν αποκτήσει τα δικαιώματα για την ελληνική γλώσσα, συμπεριέλαβαν αρκετά από τα στριπάκια της Μαφάλντα στο ομώνυμο περιοδικό τους, στη χρυσή εποχή των ελληνικών περιοδικών comics που είχε εγκαινιάσει η θρυλική βαβέλ.
Ξεφυλλίζοντας λοιπόν τις προάλλες μερικά παλιά τεύχη του περιοδικού ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ, έκανα μία ανακάλυψη : Βρήκα κάποια στριπάκια της Μαφάλντα που δεν έχουν δημοσιευθεί στα 12 αλπουμάκια της σειράς που κυκλοφορούν στην Ελλάδα (πώς το κατάλαβα ? Αφού τα ξέρω απ'έξω). Αυτά λοιπόν τα στριπάκια, από τα τεύχη 21-23 του περιοδικού (Νοέμβριος 1986 - Ιανουάριος 1987), παραθέτω παρακάτω. Enjoy !
Με τους προπέρσινους εορτασμούς της επετείου των 50 χρόνων από τη δημιουργία της Mafalda (1962) στο μυαλό, δε μπορούμε να μην αναρωτηθούμε πόσα έχουν αλλάξει από τότε. Τί κι αν το αξιαγάπητο και αιωνίως προβληματισμένο κοριτσάκι πενηντάρισε λοιπόν (δεν της φαίνεται πάντως), οι απορίες της για την άσχημη πορεία του κόσμου παραμένουν, δυστυχώς, επίκαιρες μέχρι τις μέρες μας.
Η πασίγνωστη σε όλους μικρή Mafalda είναι ο πιο διάσημος χαρακτήρας που δημιούργησε ποτέ ο Quino, ο μεγάλος αργεντινός σκιτσογράφος και γελοιογράφος. Δημιουργημένη το 1962 για μια διαφημιστική καμπάνια πλυντηρίων ρούχων (!) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, η Μαφάλντα τελικά βρήκε τον εκδοτικό της δρόμο και δημοσιεύθηκε σε διάφορα περιοδικά στην Αργεντινή και σε περισσότερες από 30 ακόμη χώρες από το 1964 έως το 1975. Ο επαναστατικός της χαρακτήρας και οι διαρκείς ανησυχίες της για τα κοινωνικο-πολιτικά προβλήματα του σύγχρονου κόσμου την έκαναν αγαπητή σε όλη τη λατινική Αμερική και την Ευρώπη, μετατρέποντάς τη σε ένα σύμβολο της μεσαίας, πολιτικοποιημένης τάξης.
Στην Ελλάδα τη γνωρίσαμε στα τέλη της δεκαετίας του '80 μέσα από 12 αλπουμάκια των εκδόσεων Ars Longa / Παρά Πέντε τα οποία εξακολουθούν να τυπώνονται ακόμα και σήμερα, δείγμα της τεράστιας αξίας, δημοτικότητας και διαχρονικότητας της σειράς. Πρίν όμως εκδοθούν τα 12 αυτά, εξαιρετικά τευχάκια, οι εκδόσεις ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ, που είχαν αποκτήσει τα δικαιώματα για την ελληνική γλώσσα, συμπεριέλαβαν αρκετά από τα στριπάκια της Μαφάλντα στο ομώνυμο περιοδικό τους, στη χρυσή εποχή των ελληνικών περιοδικών comics που είχε εγκαινιάσει η θρυλική βαβέλ.
Ξεφυλλίζοντας λοιπόν τις προάλλες μερικά παλιά τεύχη του περιοδικού ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ, έκανα μία ανακάλυψη : Βρήκα κάποια στριπάκια της Μαφάλντα που δεν έχουν δημοσιευθεί στα 12 αλπουμάκια της σειράς που κυκλοφορούν στην Ελλάδα (πώς το κατάλαβα ? Αφού τα ξέρω απ'έξω). Αυτά λοιπόν τα στριπάκια, από τα τεύχη 21-23 του περιοδικού (Νοέμβριος 1986 - Ιανουάριος 1987), παραθέτω παρακάτω. Enjoy !
Με τους προπέρσινους εορτασμούς της επετείου των 50 χρόνων από τη δημιουργία της Mafalda (1962) στο μυαλό, δε μπορούμε να μην αναρωτηθούμε πόσα έχουν αλλάξει από τότε. Τί κι αν το αξιαγάπητο και αιωνίως προβληματισμένο κοριτσάκι πενηντάρισε λοιπόν (δεν της φαίνεται πάντως), οι απορίες της για την άσχημη πορεία του κόσμου παραμένουν, δυστυχώς, επίκαιρες μέχρι τις μέρες μας.
Η Μαλφάντα δεν είναι ότι βγάζει γέλιο (η αλήθεια είναι πως δε βγάζει), αλλά ότι έχει ένα γλυκόπικρο χιούμορ που αν μη τι άλλο σε προβληματίζει, ίσως και σε μελαγχολεί. Την πρωτογνώρισα (για να μιλήσω λίγο ποιητικά) αν θυμάμαι καλά μέσω του Ελεύθερου Τύπου που τον αγόραζα πιτσιρικάς μόνο και μόνο γι'αυτήν και τον Γκάρφιλντ. Ήμουν πολύ μικρός για να φιλτράρω τα "παράπονά" της, γι'αυτό και την εκτίμησα αρκετά αργότερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Κουίντο, αυτή η επιτομή της απλότητας και του μινιμαλισμού, αυτός ο Μαραντόνα της Ένατης Τέχνης, είναι από τους αγαπημένους μου δημιουργούς (λατρεύω και κάτι "μουγκά" ολοσέλιδα στριπάκια που δημοσίευσε το "9" και τον έχω στην ίδια κατηγορία με τον Αρκά.
Καλημέρα ντόκτορ ! (Τί ? Μεσημέριασε ? Λεπτομέρειες ).
ΔιαγραφήΗ Μαφάλντα θα μπορούσαμε να πούμε οτι είναι "στρατευμένη", πλάστηκε με το συγκεκριμένο στόχο να εκφράσει τις κοινωνικο-πολιτικές ανησυχίες του δημιουργού της, και όχι με αυτοσκοπό το γέλιο. Σε αυτό πιστεύω οτι ο Ντιέγκο Αρμάντο της Ένατης Τέχνης διαφέρει αρκετά με τον Αρκά, ο οποίος στοχεύει μόνο στο γέλιο, χωρίς να τον ενδιαφέρει να περάσει κάποια μηνύματα (όχι οτι αυτό φυσικά μειώνει την τεράστια αξία του - πολύ γέλιο).
Επίσης, μία άλλη μεγάλη διαφορά υπάρχει στην "ηθική" τους. Τα στριπάκια του Quino διακατέχονται πάντα από ένα βαθύ ανθρωπισμό, ενώ ο φοβερός έλληνας απλά τα ισοπεδώνει όλα !
αγαπαμε μαφαλντα!
ΑπάντησηΔιαγραφήοπως γραφει και ο ντοκτορ απο πανω, η μαφαλντα δεν ειναι ιδιαιτερα αστεια αλλα παντα εκτιμουσα την παιδικη ματια και αθωοτητα τοσο ευστοχων παρατηρησεων, ειτε ειναι σχετικα με την πολιτικη ή τη (μισητη) σουπα :P
αναρωτιεμαι παντως γιατι δεν εβαλαν τα συγκεκριμενα στριπακια.
στην ελλαδα ζουμε, ισως τους διεφυγε? :P
Καλημέρα Βάσω ! Εννοείται οτι αγαπάμε Μαφάλντα, κι ας μην έχει το χιούμορ που θα σε κάνει να πέσεις στο πάτωμα γελώντας. Έχει ένα λεπτό, ντελικάτο χιούμορ που ελαφραίνει τα σοβαρά και δύσκολα μηνύματα που θέλει να περάσει ο δημιουργός της. Και ακριβώς επειδή τα μηνύματα αυτά βγαίνουν από τα στόματα μικρών παιδιών, γίνονται ακόμη πιο εύστοχα και αποτελεσματικά.
ΔιαγραφήΕίδες όμως τί μαθαίνουμε από τα ακυκλοφόρητα αυτά στριπάκια ? Ήξερες οτι τη μητέρα της Μαφάλντα τη λένε Ρακέλ ? Έψαξα και βρήκα και το 'ονομα του πατέρα της - Αλμπέρτο. Και το Νάντο τον λένε Γκίγιε στο ορίτζιναλ κείμενο. Τώρα ψάχνω τη διεύθυνση και τα φορολογικά της οικογενείας.
Και γω που πίστευα ότι είμαι φαν της Μαφάλντα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆκου να ξέρει τα στριπάκια της απέξω!
Απίστευτο εύρημα πάντως αυτά τα ακυκλοφόρητα και σ'ευχαριστούμε!
Να είσαι καλά φίλε Απρόσιτε ! Τα καλά πράγματα πρέπει να μοιράζονται, όπως κάνεις κι εσύ με τα σκαναρίσματά σου.
ΔιαγραφήΜου αρέσουν τα σχόλιά σας και συμφωνώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο απέξω απλά δεν παίζει αλλά διαθέτω στριπάκα στο πρωτότυπο στην πιτζάμα μου ντάξ? ;)
Hello Lne ! Το απ'έξω είναι αποτέλεσμα μακράς και συστηματικής μελέτης. Σε Μαφάλντα, Αρκά, Απαράδεκτους και Φιλαράκια μπορώ να συμμετάσχω σε παγκόσμιο πρωτάθλημα γνώσεων, και πείτε με όσο geek θέλετε. Και φέρε και την πιτζάμα σου να στη μεταφράσω (όχι επειδή ξέρω ισπανικά, αλλά επειδή θα αναγνωρίσω τα στριπάκια). I dare you !
ΔιαγραφήΑμάαααν!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Αμάαααν!! ήταν σχόλιο εντυπωσιασμού από τις (όντως εντυπωσιακά εντυπωσιακές) γνώσεις μου, ή τρόμαξες ?
Διαγραφήχαχα! Τρόμαξα με το εντυπωσιακό κάψιμο σου (με την ρισπέκτ έννοια όμως)!
Διαγραφήχ αχ αχ α, αν συνεχίσεις κι εσύ με τους ίδιους ρυθμούς τα ποντίκια, τα κεντήματα, τις αγάπες και τους πυραύλους, σε βλέπω να τσιτσιρίζεσαι στο grill δίπλα μου
Διαγραφήχεχε, καλό! ;P
ΔιαγραφήΓια τα πρακτικά έχω διπλή μαύρη κρούστα αλλά απο την ρισπέκτλες ><''
καλημέε!
Καλημέρες, καλημέρες ! Μόλις ξύπνησες να φανταστώ ? Ή έχω μεγάλη φαντασία ? Γιατί ρισπέκτλες ? Δεν υπάρχει ρισπέκτλες. Πάντως τώρα κατάλαβα γιατί έβαλες κουκουβάγια για avatar. Είσαι νυχτοπούλι, παιδί της νύχτας, και χτυπάς πάντα (στα σχόλια) στις 2:30 το πρωί :) Άλλη φορά, αν κοιμάμαι, θα βάζω ξυπνητήρι. ... Και έγραψες και το σχόλιο νο.666 !!!
ΔιαγραφήΑυτό με την κουκουβάγια μα τον Τουτατίς δεν το είχα φανταστεί! (και εκεί παράληψη, Ατερίξ, ελάχιστα σαν παιδί) Η φαντασία σου μια χαρά τα πάει και πάλι καλά ήταν το σημερινό ξύπνημα- αφού Μαους μέχρι τις 4.30. "hell" yeah
ΔιαγραφήΜαους μέχρι τις 4.30, ε ? Κατάλαβα ! εσύ έχεις ξεπεράσει το απλό κάψιμο, είσαι κατ'ευθείαν για κρεματόριο (εβραϊκό αστειάκι που δε δείχνει τον πρέποντα σεβασμό στο ολοκαύτωμα)
Διαγραφή