Μία πολύ καλή μεταφορά του αριστουργήματος του Bram Stoker σε comics
Ο Hippolyte (κατά κόσμον Frank Meynet) είναι ένας σχετικά άγνωστος εκτός της πατρίδας του Γαλλίας δημιουργός - κάτι που ασφαλώς δε σημαίνει οτι δεν είναι και αξιόλογος. Το αντίθετο άλλωστε αποδεικνύει και το πολύ καλό graphic novel του Dracula, που μεταφέρει στο σύμπαν των 2 διαστάσεων το ομώνυμο, πασίγνωστο μυθιστόρημα τρόμου του ιρλανδού συγγραφέα Bram Stoker.
Κυκλοφόρησε σε 2 τόμους το 2004 στη Γαλλία από την εταιρεία Glénat σε ένα όμορφο, τετράγωνο φορμά, με την ιδιαίτερα απαιτητική τεχνική scratchboard που χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης να εντυπωσιάζει κοινό και κριτικούς. Το 2005 ακολούθησε η αγγλική έκδοση από το Heavy Metal Magazine.
Επειδή είμαι σίγουρος οτι η υπόθεση είναι λίγο-πολύ γνωστή στους περισσότερους, είτε από το βιβλίο του Stoker είτε από την εξαιρετική ταινία του Francis Ford Coppola (με μόνη παραφωνία το αγγούρι που λέγεται Keanu Reeves), θα την αναφέρω μόνο συνοπτικά. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Jonathan Harker κατέφθασε στον πύργο του μυστηριώδους κόμη Δράκουλα, στην Τρανσυλβανία της Ρουμανίας, για να του προσφέρει νομικές συμβουλές για μία αγορά ακινήτου στο Λονδίνο. Μετά από λίγο καιρό παραμονής όμως θα ανακαλύψει με τρόμο τις απόκοσμες νυχτερινές "συνήθειες" του οικοδεσπότη του, καθώς και οτι ο ίδιος είναι φυλακισμένος στον πύργο. Θα καταφέρει με μεγάλη δυσκολία να δραπετεύσει και να επιστρέψει στο Λονδίνο, ο Δράκουλας όμως θα τον ακολουθήσει και θα βάλει στόχο την αρραβωνιαστικιά του, Mina Murray, και τη φίλη της Lucy, με την τελευταία να αποτελεί και το πρώτο θύμα του. Σύντομα θα συγκεντρωθεί μία ομάδα με σκοπό να αντιμετωπίσει τον κόμη, με επί κεφαλής τον ολλανδό μελετητή του παραφυσικού dr.Van Helsing. Η ομάδα θα καταδιώξει το Δράκουλα πίσω στη Ρουμανία, στα Καρπάθια όρη, όπου θα διεξαχθεί η τελική αναμέτρηση.
Το αυθεντικό μυθιστόρημα του Bram Stoker δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στις 27 Μαΐου 1897, πυροδοτώντας διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς, αλλά έγινε ο μύθος που γνωρίζουμε σήμερα μετά τις πρώτες θεατρικές, και ιδιαίτερα τις κινηματογραφικές προσαρμογές του. Θεωρούμενο πλέον ως ένα από τα αριστουργήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας, και το σημαντικότερο γοτθικό μυθιστόρημα, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για ολόκληρες γενιές μεταγενέστερων δημιουργών. Ο Hippolyte λοιπόν μπαίνει με τη σειρά του στη μεγάλη αυτή λίστα, ακολουθώντας κατά γράμμα το κείμενο του Stoker (με κάποιες ελάχιστες παραλείψεις) και δημιουργώντας έτσι την πιστότερη μεταφορά της θρυλικής πλέον ιστορίας τρόμου σε comics.
Το κείμενο λοιπόν είναι σίγουρα γνωστό στους περισσότερους, το ταλέντο όμως του Hippolyte στην εικονογράφηση είναι μία νέα, και πολύ ευχάριστη ανακάλυψη. Χρησιμοποιώντας τη συγγενική της χαρακτικής τεχνική scratchboard, την οποία έχει εισάγει στον κόσμο των comics ο εκπληκτικός ελβετός κομίστας Thomas Ott, ο Hippolyte συνταιριάζει με πολύ πετυχημένο τρόπο τη σκοτεινή υπόθεση με τις απόκοσμα όμορφες εικόνες του. Με έντονα κόκκινα και κίτρινα χρώματα να "παιχνιδίζουν" πάνω στο κυρίαρχο μαύρο, και με το ιδιαίτερο, σχεδόν καρτουνίστικο στύλ που σχεδιάζει, ο γάλλος καλλιτέχνης δημιουργεί μία σαγηνευτική, ανατριχιαστική ατμόσφαιρα που ντύνει υπέροχα αυτό το γοτθικό αριστούργημα τρόμου.
Dracula @ Comics and more
Ο Hippolyte (κατά κόσμον Frank Meynet) είναι ένας σχετικά άγνωστος εκτός της πατρίδας του Γαλλίας δημιουργός - κάτι που ασφαλώς δε σημαίνει οτι δεν είναι και αξιόλογος. Το αντίθετο άλλωστε αποδεικνύει και το πολύ καλό graphic novel του Dracula, που μεταφέρει στο σύμπαν των 2 διαστάσεων το ομώνυμο, πασίγνωστο μυθιστόρημα τρόμου του ιρλανδού συγγραφέα Bram Stoker.
Κυκλοφόρησε σε 2 τόμους το 2004 στη Γαλλία από την εταιρεία Glénat σε ένα όμορφο, τετράγωνο φορμά, με την ιδιαίτερα απαιτητική τεχνική scratchboard που χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης να εντυπωσιάζει κοινό και κριτικούς. Το 2005 ακολούθησε η αγγλική έκδοση από το Heavy Metal Magazine.
Επειδή είμαι σίγουρος οτι η υπόθεση είναι λίγο-πολύ γνωστή στους περισσότερους, είτε από το βιβλίο του Stoker είτε από την εξαιρετική ταινία του Francis Ford Coppola (με μόνη παραφωνία το αγγούρι που λέγεται Keanu Reeves), θα την αναφέρω μόνο συνοπτικά. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Jonathan Harker κατέφθασε στον πύργο του μυστηριώδους κόμη Δράκουλα, στην Τρανσυλβανία της Ρουμανίας, για να του προσφέρει νομικές συμβουλές για μία αγορά ακινήτου στο Λονδίνο. Μετά από λίγο καιρό παραμονής όμως θα ανακαλύψει με τρόμο τις απόκοσμες νυχτερινές "συνήθειες" του οικοδεσπότη του, καθώς και οτι ο ίδιος είναι φυλακισμένος στον πύργο. Θα καταφέρει με μεγάλη δυσκολία να δραπετεύσει και να επιστρέψει στο Λονδίνο, ο Δράκουλας όμως θα τον ακολουθήσει και θα βάλει στόχο την αρραβωνιαστικιά του, Mina Murray, και τη φίλη της Lucy, με την τελευταία να αποτελεί και το πρώτο θύμα του. Σύντομα θα συγκεντρωθεί μία ομάδα με σκοπό να αντιμετωπίσει τον κόμη, με επί κεφαλής τον ολλανδό μελετητή του παραφυσικού dr.Van Helsing. Η ομάδα θα καταδιώξει το Δράκουλα πίσω στη Ρουμανία, στα Καρπάθια όρη, όπου θα διεξαχθεί η τελική αναμέτρηση.
Το αυθεντικό μυθιστόρημα του Bram Stoker δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στις 27 Μαΐου 1897, πυροδοτώντας διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς, αλλά έγινε ο μύθος που γνωρίζουμε σήμερα μετά τις πρώτες θεατρικές, και ιδιαίτερα τις κινηματογραφικές προσαρμογές του. Θεωρούμενο πλέον ως ένα από τα αριστουργήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας, και το σημαντικότερο γοτθικό μυθιστόρημα, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για ολόκληρες γενιές μεταγενέστερων δημιουργών. Ο Hippolyte λοιπόν μπαίνει με τη σειρά του στη μεγάλη αυτή λίστα, ακολουθώντας κατά γράμμα το κείμενο του Stoker (με κάποιες ελάχιστες παραλείψεις) και δημιουργώντας έτσι την πιστότερη μεταφορά της θρυλικής πλέον ιστορίας τρόμου σε comics.
Το κείμενο λοιπόν είναι σίγουρα γνωστό στους περισσότερους, το ταλέντο όμως του Hippolyte στην εικονογράφηση είναι μία νέα, και πολύ ευχάριστη ανακάλυψη. Χρησιμοποιώντας τη συγγενική της χαρακτικής τεχνική scratchboard, την οποία έχει εισάγει στον κόσμο των comics ο εκπληκτικός ελβετός κομίστας Thomas Ott, ο Hippolyte συνταιριάζει με πολύ πετυχημένο τρόπο τη σκοτεινή υπόθεση με τις απόκοσμα όμορφες εικόνες του. Με έντονα κόκκινα και κίτρινα χρώματα να "παιχνιδίζουν" πάνω στο κυρίαρχο μαύρο, και με το ιδιαίτερο, σχεδόν καρτουνίστικο στύλ που σχεδιάζει, ο γάλλος καλλιτέχνης δημιουργεί μία σαγηνευτική, ανατριχιαστική ατμόσφαιρα που ντύνει υπέροχα αυτό το γοτθικό αριστούργημα τρόμου.
Dracula @ Comics and more